Wednesday, February 25, 2015

MacBook Air

Assalammualaikum.

Salam sayang salam ukhwah salam kasih. Semoga hari ini kita masih berada di dalam daerah yang masih aman :-) cuaca yang baik dan juga diberikan kesihatan yang baik berpanjangan. In Shaa Allah.

Hari ini saya menulis dengan menggunakan MacBook Air yang telah lama saya impikan. Baru hari ini juga berkesempatan membuka blog dengan menggunakan enjin baru ini. Sangat smooth dan user friendly. Alhamdulillah sudah memilikinya. Geram juga rasa di hati melihat orang lain menggunakannya. Tidak bermaksud iri hati. Tidak elok untuk kesihatan dalaman ya. :-) Maka dengan itu saya haruslah menabung dahulu untuk mendapatkannya. Jika tidak betul-betul menggunakannya lebih baik beli laptop yang biasa-biasa sahaja. Lebih mudah bagi mereka yang tidak sukakan keserabutan. 

Sangat sukar juga semasa saya mahu membelinya kerana stock cepat habis dan laku.    Daripada Kuala Lumpur sampai ke negeri Kedah saya mencarinya kerana semasa itu saya bercuti bersama keluarga. Kemungkinan ramai peminat apple sekarang ini dan mungkin juga tempat yang saya cari memang tiada centrenya di situ.

Pada minggu berikutnya saya cuba lagi mencarinya kerana MacBook ini hanya boleh dibeli di tempat-tempat tertentu sahaja dan alhamdulillah rezeki pada hari itu dapat membelinya. Itu pun ramai orang di centre apple yang mahu membeli Iphone 6 yang terbaru keluar. Sungguh kaya rupanya orang-orang di Malaysia kerana barang yang sebegitu mahal mampu dimiliki dengan mudah. Ada juga di kalangan pelajar yang membelinya. Sangat beruntung mempunyai keluarga yang berkemampuan dan sangat memahami kehendak anak masing-masing.

Oleh itu, sampai di sini dahulu cerita saya. Lain masa boleh baca lagi tulisan yang akan saya update.

Saya pun dalam keadaan kesihatan yang kurang memuaskan. Selsema bertandang. Doakan saya semoga diberikan kesembuhan dan kesihatan yang baik. 

Semoga juga dipermudahkan segala urusan. Ameen. Senyum selalu dan ceria sentiasa. Lapangkan hati dan fikiran agar kita sama-sama beroleh ketenangan yang berpanjangan. In Shaa Allah.








No comments:

Post a Comment

Tahun 2019