Wednesday, September 25, 2013

Galaxy Note II VS Galaxy Note III

Assalammualaikum...

Salam sayang dan salam bahagia kepada pembaca yang sudi menjengah atau singgah ke blog saya. Dunia tiada sempadan memang akan dikaitkan dengan teknologi terkini lagi sensasi yang sudah berlambak di pasaran. Sehingga saya sendiri pun sudah tidak mampu untuk mengikuti perkembangannya yang terlalu cepat.



Hari ini saya membuka lembaran akhbar Berita Harian. Terpampang besar keluaran samsung yang terbaru iaitu GALAXY NOTE III. Sangat besar gedabak dan sangat sesuai kepada mereka yang mahukan keselesaan.

Saya masih lagi menggunakan NOTE II yang saya rasakan pun sudah memadai untuk saya. Tetapi jika ada rezeki dan wang yang lebih tentulah saya juga akan memiliki samsung terkini ini. Asalkan sahaja bayar dengan tunai. Tidak perlu membazir hanya kerana mahukan yang baru tetapi berhutang. :-)

Saya memiliki samsung NOTE II ini pun kerana saya suka mengambil gambar dan juga menyimpan gambar yang memang sudah tentunya mempunya memori yang besar. Sudah cukup untuk saya.

Jika NOTE III memang sudah sememangnya lagi jelas dan terang gambar yang diambil kerana megapixel kameranya sahaja 13.0. Dua kali ganda daripada kamera NOTE II. 

Tetapi pada saya itu bukan juga satu kepuasan kerana android tidak membenarkan saya menulis dengan selesa kerana aplikasinya masih belum meluas. Saya masih lagi menulis dengan menggunakan laptop cabuk saya yang sudah berusia 6 tahun ini. Alhamdulillah masih berfungsi dengan baik dan saya sangat menghargainya.

Mungkin saya menunggu android yang 'mesra penulis' baru saya akan memilikinya. Setakat ini semua android bagus-bagus belaka dan semua aplikasi telah disediakan dengan mutu yang baik. 

Satu lagi saya akan lebih memilih kepada bateri yang tahan lama kerana saya kerap online, mengambil gambar dan membaca dalam talian. Itu adalah hobi saya.


Menulis dengan jiwa,
Rina's






No comments:

Post a Comment

Tahun 2019